یه قُلُپ فلسفـــــه...

من همان قاصدکم که گاهی گذران از خیالت میگذرم...

یه قُلُپ فلسفـــــه...

من همان قاصدکم که گاهی گذران از خیالت میگذرم...

درباره بلاگ


در من ، فریاد های درختی ست،
خسته از میوه های تکراری...
(گروس عبدالملکیان)

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
۱۵ اسفند ۹۹ ، ۰۹:۰۸

ستاره

شب یه هدیه‌س. آسمون یه فرصته. فرصتی برای روی زمین نبودن، استراحت کردن و فرار کردن. بالکن یه جادوعه برای اینکه بتونی شیرجه بزنی تو استخر شب و پشت دست‌هاتو بچسبونی به هم و آروم کرال بری و خیلی آروم برق ستاره‌هارو کنار بزنی. 

البته بقیه فقط از تو زنی رو می‌بینن که از بالکن سرک میکشه و نود درجه خیره س به آسمون و اونقدر متمرکز و دقیقه که دونه دونه نقطه‌های ریز روشن رو که انگار نقاشش با یه مسواک آغشته به نور کشیدتش، تو سیاهی مخمل آسمون می‌شماره و از اینکه میتونه ببینتشون حیرت میکنه و با هر دونه‌ای که پیدا میکنه میکنه میپرسه: یعنی می‌شه؟ و به این فکر میکنه که اگر  میخواست نشه، موفق نمیشد اینطور آسمون رو ورق بزنه.

حالا این تویی که میخوایی همه جا دنبال ستاره‌ها بگردی. روی زمین، بین خاک، توی صداها و توی چشمهاش.

ستاره‌هایی که میدونی از چیزی که داری می‌بینی کلی‌برابر بزرگترند. ستاره‌هایی که می‌دونی برای اینکه الان ببینمشون از میلیاردها سال قبل آماده شدند و لبخند زدند و الان نیستند و سالهاست که سقوط کردند و توی زمان گم شدند. آرزوهایی که داری به روح نقطه‌های نورانی میگی که توی دلتنگیشون رفتن و الان صدای تو رو نمیشنون اما باز هم میخوایی باور کنی که هنوزهستن چون میبینیشون.

باز هم براشون قصه میگی، میبافیشون و به هم وصلشون میکنی تا شکل‌هی مختلف بسازی و به این فکرمیکنه که آره میشه.

میشه و بیشتر دنبالشون میگردی، و باهاشون میچرخی و ذوب میشی و توی زمان گم میشی و اون قدر شبیهشون میشی که وقتی به یادت میارن که سالها رفته باشی و رد پات از جهان کم رنگ شده، اما زمان این عنصر حیرت انگیز، باعث میشه نور بودنت، سفر کنه به هزار سال بعد. که تو چشم یکی دیگه ستاره بشی و شمرده بشی.

ما، ستاره‌های زاده‌ی بُعد زمانیم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۱۵
الهام اسماعیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی